ပညာေရး အယူအေကာက္ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္မႈ တစ္ေစ့တစ္ေစာင္း
Page 1 of 1
ပညာေရး အယူအေကာက္ ေတြးေခၚေျမာ္ျမင္မႈ တစ္ေစ့တစ္ေစာင္း
"ပညာေရး ဟူသည္ အဘယ္နည္း။ ယင္းပညာေရးသည္ ဘ၀အတြက္ မည္သုိ႔ အက်ိဳးျပဳမည္နည္း။"
ဒႆလြန္... ဒႆပညာ႐ွင္ဟု သမုတ္ခံရေသာ ဒႆနပညာ႐ွင္တစ္မ်ိဳး ျဖစ္သည့္ ေဂ်ဒု ကရိ႐ွနာ မူရတီ (၁၈၉၅-၁၉၈၆) ၏ "ပညာေရး.." အေပၚ ဖြင့္ဆိုခ်က္ သေဘာထားအျမင္မ်ားႏွင့္ ဘ၀အတြက္ ဆက္စပ္ယူဆ အသံုးခ် အျမင္မ်ားကို တစ္ေစ့တစ္ေစာင္း ေလ့လာ ဆန္းစစ္ ေ၀ဖန္ႏိုင္ၾကေစရန္ မိတ္ဆက္တင္ျပေပးပါမည္။
ယခုထုတ္ႏုတ္တင္ျပေပးမည့္ စာမ်ားသည္ အထက္တန္းေက်ာင္းသားလူငယ္လူ႐ြယ္မ်ားအတြက္ အေလးထားရည္စူးေသာ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားမွ ေကာက္ႏုတ္ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ စာအုပ္တစ္အုပ္လံုးသည္ ပညာေရးႏွင့္ ပညာေရးႏွင့္ ဆက္စပ္ရာမ်ားကို ေဟာေျပာထားျခင္းျဖစ္သည္။
သို႔ႏွင့္တိုင္ ပညာေရး အတြက္သက္သက္ ေဟာေျပာခ်က္သည္ပင္ စာမ်က္ႏွာ ၉ မ်က္ႏွာခန္႔ ႐ွိၿပီး၊ အနည္းငယ္ ပ်င္းရိဖြယ္ ႐ွိပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မူရင္းစာစု အတိုင္း ျပန္လည္ တင္ျပေပးပါက ကၽြန္ေတာ့္ အတြက္ ေရးသားခ်က္မ်ား အဆမတန္ တိုးပြားသြားႏိုင္၏။ သို႔ေသာ္ ေရးရမွာလည္း မသက္သာ။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ေကာင္းႏိုးရာရာမ်ားကို ထုတ္ႏုတ္ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ပါသည္။
အကယ္၍ ဤစာစုမ်ားကို အပ်င္းေျပ ဖတ္႐ႈရင္း အသိတစ္စံုတစ္ရာအသိတစ္စံုတစ္ရာ ရလိုက္သည္ သို႔မဟုတ္ ဆက္စပ္စဥ္းစားေတြးေတာစရာ ရသည္ သို႔မဟုတ္ အသိတစ္စံုတစ္ရာ ႐ွိသည္ ဆိုျငားအံ့။ မူရင္း ေဟာေျပာသူ ကရိ႐ွနာ မူရတီ ႏွင့္ ဘာသာျပန္ဆိုသူ စာေရးဆရာ ေမာင္သာမည တို႔ကို ေက်းဇူးတင္ၾကရပါမည္။
ထိုသို႔မဟုတ္ဘဲ၊ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ အားနည္းခ်က္မ်ား ႐ွိလွ်င္မူ၊ မွီျငမ္း ထုတ္ႏုတ္ မိတ္ဆက္ေပးသူ ကၽြန္ေတာ္၏ အားနည္းခ်က္ႏွင့္ တာ၀န္မေက်မႈသာ ျဖစ္ပါသည္။ မည္သို႔ပင္ဆိုပါေစ... ပညာေရးက႑တြင္ စာဖတ္ပရိတ္သတ္မ်ားအား ဦးေႏွာက္မုန္တိုင္းဆင္ႏိုင္ရန္ ဤစာစုမ်ား မိတ္ဆက္တင္ျပမွ်ေ၀ေပးႏိုင္မႈအတြက္ ေက်နပ္ ၀မ္းေျမာက္ရပါသည္။
mkn
ဒႆလြန္... ဒႆပညာ႐ွင္ဟု သမုတ္ခံရေသာ ဒႆနပညာ႐ွင္တစ္မ်ိဳး ျဖစ္သည့္ ေဂ်ဒု ကရိ႐ွနာ မူရတီ (၁၈၉၅-၁၉၈၆) ၏ "ပညာေရး.." အေပၚ ဖြင့္ဆိုခ်က္ သေဘာထားအျမင္မ်ားႏွင့္ ဘ၀အတြက္ ဆက္စပ္ယူဆ အသံုးခ် အျမင္မ်ားကို တစ္ေစ့တစ္ေစာင္း ေလ့လာ ဆန္းစစ္ ေ၀ဖန္ႏိုင္ၾကေစရန္ မိတ္ဆက္တင္ျပေပးပါမည္။
ယခုထုတ္ႏုတ္တင္ျပေပးမည့္ စာမ်ားသည္ အထက္တန္းေက်ာင္းသားလူငယ္လူ႐ြယ္မ်ားအတြက္ အေလးထားရည္စူးေသာ ေဟာေျပာခ်က္မ်ားမွ ေကာက္ႏုတ္ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ စာအုပ္တစ္အုပ္လံုးသည္ ပညာေရးႏွင့္ ပညာေရးႏွင့္ ဆက္စပ္ရာမ်ားကို ေဟာေျပာထားျခင္းျဖစ္သည္။
သို႔ႏွင့္တိုင္ ပညာေရး အတြက္သက္သက္ ေဟာေျပာခ်က္သည္ပင္ စာမ်က္ႏွာ ၉ မ်က္ႏွာခန္႔ ႐ွိၿပီး၊ အနည္းငယ္ ပ်င္းရိဖြယ္ ႐ွိပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မူရင္းစာစု အတိုင္း ျပန္လည္ တင္ျပေပးပါက ကၽြန္ေတာ့္ အတြက္ ေရးသားခ်က္မ်ား အဆမတန္ တိုးပြားသြားႏိုင္၏။ သို႔ေသာ္ ေရးရမွာလည္း မသက္သာ။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ေကာင္းႏိုးရာရာမ်ားကို ထုတ္ႏုတ္ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ပါသည္။
အကယ္၍ ဤစာစုမ်ားကို အပ်င္းေျပ ဖတ္႐ႈရင္း အသိတစ္စံုတစ္ရာအသိတစ္စံုတစ္ရာ ရလိုက္သည္ သို႔မဟုတ္ ဆက္စပ္စဥ္းစားေတြးေတာစရာ ရသည္ သို႔မဟုတ္ အသိတစ္စံုတစ္ရာ ႐ွိသည္ ဆိုျငားအံ့။ မူရင္း ေဟာေျပာသူ ကရိ႐ွနာ မူရတီ ႏွင့္ ဘာသာျပန္ဆိုသူ စာေရးဆရာ ေမာင္သာမည တို႔ကို ေက်းဇူးတင္ၾကရပါမည္။
ထိုသို႔မဟုတ္ဘဲ၊ ခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ အားနည္းခ်က္မ်ား ႐ွိလွ်င္မူ၊ မွီျငမ္း ထုတ္ႏုတ္ မိတ္ဆက္ေပးသူ ကၽြန္ေတာ္၏ အားနည္းခ်က္ႏွင့္ တာ၀န္မေက်မႈသာ ျဖစ္ပါသည္။ မည္သို႔ပင္ဆိုပါေစ... ပညာေရးက႑တြင္ စာဖတ္ပရိတ္သတ္မ်ားအား ဦးေႏွာက္မုန္တိုင္းဆင္ႏိုင္ရန္ ဤစာစုမ်ား မိတ္ဆက္တင္ျပမွ်ေ၀ေပးႏိုင္မႈအတြက္ ေက်နပ္ ၀မ္းေျမာက္ရပါသည္။
mkn
mkn- ေလ့လာသူ
- Posts : 65
Join date : 2010-05-25
Location : လူ႔ျပည္
ဘာေၾကာင့္မ်ား .....
ဘာေၾကာင့္မ်ား ပညာတတ္ေျမာက္ေအာင္ ၾကိဳးပမ္းအားထုတ္ေနၾကတာလဲ.......
-ဘာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စာသင္ေက်ာင္းဆီကို သြားေနၾကတာလဲ။ ဘာေၾကာင့္ ပညာရပ္အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ဘာသာရပ္အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေလ့လာသင္ယူေနၾကတာလဲ။ ဘာေၾကာင့္ စာေမးပြဲေတြ ေျဖေနၾကတာလဲ။ ပညာေရး ဆိုတာ ဘာကိုဆိုလိုတာလဲ။ ပညာေရးရဲ႕ အလုပ္ဟာ ဘ၀ျဖစ္စဥ္ၾကီးတစ္ခုလံုးကို နားလည္သေဘာေပါက္ေအာင္ အားေပးကူညီဖုိ႔လား။
ဒါမွမဟုတ္ အလုပ္အကိုင္ ေကာင္းေကာင္းရေအာင္ ျပင္ဆင္ေပး႐ံုေလာက္လား။ ပညာေရးဟာ လက္႐ွိ လူေနမႈစနစ္နဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြ အဆင္ေျပေအာင္ ကူညီေပးေရးပဲ ျဖစ္သလား။ ဒါမွမဟုတ္ လက္႐ွိနဲ႔ မတူ တစ္မူထူးျခားတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခု၊ ကမၻာသစ္ၾကီးတစ္ခုကို ျပဳစုဖန္တီးႏိုင္မယ့္ လြတ္လပ္မႈမ်ိဳးကို ေပးေရးလား။
ဤေမးခြန္းေလးမ်ားသည္ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြ၊ မိဘေတြ၊ ဆရာသမားေတြအတြက္ေလာက္သာ အေရးၾကီးသည္ မဟုတ္။ ဤကမၻာေျမၾကီးကို ခ်စ္ခင္ ျမတ္ႏိုးၾကသူတိုင္းအတြက္ အေရးၾကီးသည့္ ေမးခြန္းမ်ား ျဖစ္ပါသည္ ဟု ဆိုပါသည္။
အလုပ္တစ္ခုခုလုပ္ၿပီး အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းရတယ္ ဆိုတာဟာ မ႐ွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ့ အရာ လို႔ လက္ခံပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုမွ်ေလာက္ႏွင့္ မၿပီးဆံုးေသးပါ။ ဘ၀ဆိုတာ အလုပ္တစ္ခုေလာက္ေတာ့ မကဘူး.. ဟု ဆိုပါသည္။
ထို႔ျပင္၊ ဘ၀ျဖစ္စဥ္ၾကီးတစ္ခုလံုးကို နားလည္သေဘာေပါက္ေအာင္ ငယ္႐ြယ္စဥ္ကတည္းက လူငယ္ေတြ အသင့္ျပင္ဆင္ထားရပါမည္။ ထိုကဲ့သို႔ အသင့္ျပင္ဆင္ႏိုင္ေရးအတြက္ အဓိက ခုတ္ေမာင္းေပးႏိုင္မည့္ အရာမွာ 'ပညာေရး' ဟူေသာ အရာသာလွ်င္ ျဖစ္သည္ဟု... ပညာေရး ကို ဘ၀ႏွင့္ ဆက္စပ္ယူဆၿပီး အသံုးခ် အျမင္တစ္ခုကို ထုတ္ေဖာ္ေပးပါသည္။
သို႔ဆိုလွ်င္ ပညာေရးက ဘ၀ျဖစ္စဥ္ကို နားလည္သေဘာေပါက္ေအာင္ ဘယ္လို ခုတ္ေမာင္းေပးမလဲ။ ဒါနဲ႔၊ ဘ၀ ဆိုတာကလည္း ဘယ္လိုလဲ.. ဆိုတာကို အနည္းငယ္ တီးမိေခါက္မိရန္.. ကရိ႐ွနာ မူရတီ၏ ဘ၀ ဖြင့္ဆိုခ်က္ ကို ၾကားျဖတ္လ်က္ တင္ၾကိဳ မိတ္ဆက္ေပးရပါလိမ့္မည္။
-ဘာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စာသင္ေက်ာင္းဆီကို သြားေနၾကတာလဲ။ ဘာေၾကာင့္ ပညာရပ္အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ဘာသာရပ္အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေလ့လာသင္ယူေနၾကတာလဲ။ ဘာေၾကာင့္ စာေမးပြဲေတြ ေျဖေနၾကတာလဲ။ ပညာေရး ဆိုတာ ဘာကိုဆိုလိုတာလဲ။ ပညာေရးရဲ႕ အလုပ္ဟာ ဘ၀ျဖစ္စဥ္ၾကီးတစ္ခုလံုးကို နားလည္သေဘာေပါက္ေအာင္ အားေပးကူညီဖုိ႔လား။
ဒါမွမဟုတ္ အလုပ္အကိုင္ ေကာင္းေကာင္းရေအာင္ ျပင္ဆင္ေပး႐ံုေလာက္လား။ ပညာေရးဟာ လက္႐ွိ လူေနမႈစနစ္နဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြ အဆင္ေျပေအာင္ ကူညီေပးေရးပဲ ျဖစ္သလား။ ဒါမွမဟုတ္ လက္႐ွိနဲ႔ မတူ တစ္မူထူးျခားတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခု၊ ကမၻာသစ္ၾကီးတစ္ခုကို ျပဳစုဖန္တီးႏိုင္မယ့္ လြတ္လပ္မႈမ်ိဳးကို ေပးေရးလား။
ဤေမးခြန္းေလးမ်ားသည္ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြ၊ မိဘေတြ၊ ဆရာသမားေတြအတြက္ေလာက္သာ အေရးၾကီးသည္ မဟုတ္။ ဤကမၻာေျမၾကီးကို ခ်စ္ခင္ ျမတ္ႏိုးၾကသူတိုင္းအတြက္ အေရးၾကီးသည့္ ေမးခြန္းမ်ား ျဖစ္ပါသည္ ဟု ဆိုပါသည္။
အလုပ္တစ္ခုခုလုပ္ၿပီး အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းရတယ္ ဆိုတာဟာ မ႐ွိမျဖစ္လိုအပ္တဲ့ အရာ လို႔ လက္ခံပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုမွ်ေလာက္ႏွင့္ မၿပီးဆံုးေသးပါ။ ဘ၀ဆိုတာ အလုပ္တစ္ခုေလာက္ေတာ့ မကဘူး.. ဟု ဆိုပါသည္။
ထို႔ျပင္၊ ဘ၀ျဖစ္စဥ္ၾကီးတစ္ခုလံုးကို နားလည္သေဘာေပါက္ေအာင္ ငယ္႐ြယ္စဥ္ကတည္းက လူငယ္ေတြ အသင့္ျပင္ဆင္ထားရပါမည္။ ထိုကဲ့သို႔ အသင့္ျပင္ဆင္ႏိုင္ေရးအတြက္ အဓိက ခုတ္ေမာင္းေပးႏိုင္မည့္ အရာမွာ 'ပညာေရး' ဟူေသာ အရာသာလွ်င္ ျဖစ္သည္ဟု... ပညာေရး ကို ဘ၀ႏွင့္ ဆက္စပ္ယူဆၿပီး အသံုးခ် အျမင္တစ္ခုကို ထုတ္ေဖာ္ေပးပါသည္။
သို႔ဆိုလွ်င္ ပညာေရးက ဘ၀ျဖစ္စဥ္ကို နားလည္သေဘာေပါက္ေအာင္ ဘယ္လို ခုတ္ေမာင္းေပးမလဲ။ ဒါနဲ႔၊ ဘ၀ ဆိုတာကလည္း ဘယ္လိုလဲ.. ဆိုတာကို အနည္းငယ္ တီးမိေခါက္မိရန္.. ကရိ႐ွနာ မူရတီ၏ ဘ၀ ဖြင့္ဆိုခ်က္ ကို ၾကားျဖတ္လ်က္ တင္ၾကိဳ မိတ္ဆက္ေပးရပါလိမ့္မည္။
Last edited by mkn on Mon May 31, 2010 8:26 pm; edited 2 times in total
mkn- ေလ့လာသူ
- Posts : 65
Join date : 2010-05-25
Location : လူ႔ျပည္
ပညာေရး VS ဘ၀ျဖစ္စဥ္ကို နားလည္သေဘာေပါက္ျခင္း
ပညာေရး VS ဘ၀ျဖစ္စဥ္ကို နားလည္သေဘာေပါက္ျခင္း
ဆိုခဲ့ၿပီးသည့္အတိုင္း၊ ဘ၀ဆိုတာ အလုပ္တစ္ခုေလာက္ေတာ့ မကဘူး.. တဲ့။
"ဘ၀ ဆိုတာ အလြန္တရာက်ယ္၀န္း နက္႐ိႈင္းတဲ့ အရာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဧရာမလွ်ိဳ႕၀ွက္ဆန္းၾကယ္မႈၾကီးတစ္ခု ျဖစ္တယ္။ အေျပာက်ယ္၀န္းလွတဲ့ နယ္ပယ္ၾကီး တစ္ခု ျဖစ္တယ္။ သည္နယ္ပယ္ၾကီးထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ လူသားေတြအျဖစ္နဲ႔ ပါ၀င္လႈပ္႐ွားေနၾကတယ္။
တစ္ကယ္လို႔သာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ထမင္းစားအလုပ္ေလာက္ အသက္ေမြးအလုပ္ေလာက္ ရ႐ွိဖို႔အတြက္ပဲ ျပင္ဆင္ထားၾကမယ္ဆိုရင္ေတာ့ သြားၿပီ။ ဘ၀ရဲ႕ အႏွစ္သာရၾကီးတစ္ခုလံုးကို လက္လြတ္ဆံုး႐ႈံး ရေတာ့မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘ၀ကို နားလည္သေဘာေပါက္ေရးဟာ စာေမးပြဲေအာင္ဖို႔၊ ဂဏန္းသခ်ၤာပညာေတြ၊ ႐ူပေဗဒပညာေတြ စတာေတြကို ကၽြမ္းက်င္တတ္ေျမာက္ဖို႔ထက္ အမ်ားၾကီး ပိုအေရးၾကီးပါတယ္။"
သဘာ၀ၾကီးတစ္ခုလံုးနဲ႔ နယ္နိမိတ္စည္းမ်ဥ္းမ႐ွိ ထိစပ္ေနသမွ်အားလံုးဟာ ဘ၀ျဖစ္ပါတယ္။ ဆင္းရဲ-ခ်မ္းသာေတြ၊ အုပ္စုေတြၾကာၚ၊ လူမ်ိဳးေတြၾကား၊ ႏိုင္ငံေတြၾကား အဆက္မျပတ္ျဖစ္ပြားေနတဲ့ ရန္ပြဲေတြ၊ ကမၼဌာန္းဘာ၀နာ ပြားမ်ားေနတာေတြ၊ ဘာသာေရးေတြ၊ မနာလို၀န္တိုမႈေတြ၊ ေတာင့္တရည္မွန္းခ်က္ေတြ၊ အလိုရမၼက္ေတြ၊ ေၾကာက္႐ြံ႕မႈေတြ၊ ေက်နပ္အားရမႈေတြ၊ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမႈေတြ အစ႐ွိတဲ့ လူရဲ႕စိတ္အတြင္းက ပုန္းေအာင္းေနတဲ့ အရာမွန္သမွ် ဘ၀ ျဖစ္ပါတယ္။ ထို႔ျပင္ ဘ၀ ဆိုတာ အဲ့သည့္အရာေတြအားလံုးအျပင္ အမ်ားၾကီးပါပဲ.... ဟု ဆိုပါသည္။
ဒါေပမယ့္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ ဘ၀ရဲ႕ က်ဥ္းေျမာင္းလွတဲ့ တစ္ေထာင့္တစ္နားအတြက္ေလာက္ကို နားလည္႐ံုေလာက္အတြက္ပဲ မ်ားေသာအားျဖင့္ ျပင္ဆင္ေနၾကပါတယ္။
စာေမးပြဲေအာင္ေအာင္ ေျဖ၊ အလုပ္အကိုင္ေကာင္းေကာင္း႐ွာ၊ အိမ္ေထာင္ျပဳ၊ ကေလးေမြး... စသည္ျဖင့္ တျဖည္းျဖည္း စက္ယႏၱရားေတြလို ျဖစ္လာၾကရသည္။ ဘ၀ က အေသလို ျဖစ္သြားသည္။ ၾကိဳတင္ေရးဆြဲၿပီး၊ အဆင္သင့္ ဘ၀ ဆိုတာမ်ိဳး မျဖစ္ေသေပမင့္၊ ၾကိဳတင္ပံုစံခ်ထားၿပီး ပံုစံခြက္ထဲက ဘ၀ အေသဆန္သြားႏိုင္သည္။ ထုိ႔ျပင္ ဘ၀ကိုလည္း ေၾကာက္လန္႔ေနၾကတုန္း၊ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကေနၾကတုန္းပဲ... ဟု အကဲျဖတ္ သံုးသပ္ပါသည္။
"ဘ၀ဆိုတာ အလြန္တရာ လွပပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဖန္တီး ျပဳလုပ္ထားတဲ့ လက္႐ွိ အ႐ုပ္ဆိုးအက်ည္းတန္မ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အရာခပ္သိမ္းကို ဆန္႔က်င္ႏိုင္တဲ့အခါမွ၊ ဂိုဏ္းဂဏဖြဲ႔ထားတဲ့ ကိုးကြယ္မႈေတြ၊ ဓေလ့ထံုးတမ္း အစဥ္အလာေတြ၊ ပုပ္သိုးေဆြးျမည့္ေနတဲ့ လက္႐ွိ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြ ဒါေတြအားလံုးကို ဆန္႔က်င္ပုန္ကန္ေတာ္လွန္ပစ္လိုက္တဲ့ အခါမွသာ ဘ၀ရဲ႕နက္႐ိႈင္းမႈ၊ ၾကြယ္၀မႈ၊ ထူးကဲတဲ့အလွအပေတြကို ေတြ႔ျမင္ခံစားႏိုင္မွာ ျဖစ္တယ္...."
လူသားတစ္ေယာက္ရဲ႕ အမွန္တရားဆိုတာကို ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က်ေတြ႔ျမင္ႏိုင္မယ္..တဲ့။ အတုခိုး-ေနာက္လိုက္ျခင္း မဟုတ္ဘဲ ကိုယ့္ဘာသာ႐ွာေဖြေတြ႔႐ွိျခင္း.... ။ ၄င္းသည္ပင္ ပညာေရး မဟုတ္ပါေလာ... ဟု ဆိုပါသည္။
"ေသခ်ာတာကေတာ့၊ သိမ္ေမြ႔နက္နဲမႈေတြ၊ ထူးကဲတဲ့ အလွအပေတြ၊ ဆင္းရဲဒုကၡေတြ၊ ေပ်ာ္႐ႊင္မႈေတြ အားလံုးပါ၀င္တဲ့ ဘ၀ရဲ႕နယ္ပယ္ၾကီးကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ နားလည္သေဘာေပါက္ေအာင္ အားေပးကူညီျခင္းမ်ိဳး မ႐ွိဘူး ဆိုရင္ ပညာေရးဟာ ဘာမွ အဓိပၸါယ္႐ွိမွာ မဟုတ္ဘူး..." တဲ့။
ဆိုခဲ့ၿပီးသည့္အတိုင္း၊ ဘ၀ဆိုတာ အလုပ္တစ္ခုေလာက္ေတာ့ မကဘူး.. တဲ့။
"ဘ၀ ဆိုတာ အလြန္တရာက်ယ္၀န္း နက္႐ိႈင္းတဲ့ အရာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဧရာမလွ်ိဳ႕၀ွက္ဆန္းၾကယ္မႈၾကီးတစ္ခု ျဖစ္တယ္။ အေျပာက်ယ္၀န္းလွတဲ့ နယ္ပယ္ၾကီး တစ္ခု ျဖစ္တယ္။ သည္နယ္ပယ္ၾကီးထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ လူသားေတြအျဖစ္နဲ႔ ပါ၀င္လႈပ္႐ွားေနၾကတယ္။
တစ္ကယ္လို႔သာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ထမင္းစားအလုပ္ေလာက္ အသက္ေမြးအလုပ္ေလာက္ ရ႐ွိဖို႔အတြက္ပဲ ျပင္ဆင္ထားၾကမယ္ဆိုရင္ေတာ့ သြားၿပီ။ ဘ၀ရဲ႕ အႏွစ္သာရၾကီးတစ္ခုလံုးကို လက္လြတ္ဆံုး႐ႈံး ရေတာ့မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘ၀ကို နားလည္သေဘာေပါက္ေရးဟာ စာေမးပြဲေအာင္ဖို႔၊ ဂဏန္းသခ်ၤာပညာေတြ၊ ႐ူပေဗဒပညာေတြ စတာေတြကို ကၽြမ္းက်င္တတ္ေျမာက္ဖို႔ထက္ အမ်ားၾကီး ပိုအေရးၾကီးပါတယ္။"
သဘာ၀ၾကီးတစ္ခုလံုးနဲ႔ နယ္နိမိတ္စည္းမ်ဥ္းမ႐ွိ ထိစပ္ေနသမွ်အားလံုးဟာ ဘ၀ျဖစ္ပါတယ္။ ဆင္းရဲ-ခ်မ္းသာေတြ၊ အုပ္စုေတြၾကာၚ၊ လူမ်ိဳးေတြၾကား၊ ႏိုင္ငံေတြၾကား အဆက္မျပတ္ျဖစ္ပြားေနတဲ့ ရန္ပြဲေတြ၊ ကမၼဌာန္းဘာ၀နာ ပြားမ်ားေနတာေတြ၊ ဘာသာေရးေတြ၊ မနာလို၀န္တိုမႈေတြ၊ ေတာင့္တရည္မွန္းခ်က္ေတြ၊ အလိုရမၼက္ေတြ၊ ေၾကာက္႐ြံ႕မႈေတြ၊ ေက်နပ္အားရမႈေတြ၊ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမႈေတြ အစ႐ွိတဲ့ လူရဲ႕စိတ္အတြင္းက ပုန္းေအာင္းေနတဲ့ အရာမွန္သမွ် ဘ၀ ျဖစ္ပါတယ္။ ထို႔ျပင္ ဘ၀ ဆိုတာ အဲ့သည့္အရာေတြအားလံုးအျပင္ အမ်ားၾကီးပါပဲ.... ဟု ဆိုပါသည္။
ဒါေပမယ့္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေတာ့ ဘ၀ရဲ႕ က်ဥ္းေျမာင္းလွတဲ့ တစ္ေထာင့္တစ္နားအတြက္ေလာက္ကို နားလည္႐ံုေလာက္အတြက္ပဲ မ်ားေသာအားျဖင့္ ျပင္ဆင္ေနၾကပါတယ္။
စာေမးပြဲေအာင္ေအာင္ ေျဖ၊ အလုပ္အကိုင္ေကာင္းေကာင္း႐ွာ၊ အိမ္ေထာင္ျပဳ၊ ကေလးေမြး... စသည္ျဖင့္ တျဖည္းျဖည္း စက္ယႏၱရားေတြလို ျဖစ္လာၾကရသည္။ ဘ၀ က အေသလို ျဖစ္သြားသည္။ ၾကိဳတင္ေရးဆြဲၿပီး၊ အဆင္သင့္ ဘ၀ ဆိုတာမ်ိဳး မျဖစ္ေသေပမင့္၊ ၾကိဳတင္ပံုစံခ်ထားၿပီး ပံုစံခြက္ထဲက ဘ၀ အေသဆန္သြားႏိုင္သည္။ ထုိ႔ျပင္ ဘ၀ကိုလည္း ေၾကာက္လန္႔ေနၾကတုန္း၊ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကေနၾကတုန္းပဲ... ဟု အကဲျဖတ္ သံုးသပ္ပါသည္။
"ဘ၀ဆိုတာ အလြန္တရာ လွပပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဖန္တီး ျပဳလုပ္ထားတဲ့ လက္႐ွိ အ႐ုပ္ဆိုးအက်ည္းတန္မ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အရာခပ္သိမ္းကို ဆန္႔က်င္ႏိုင္တဲ့အခါမွ၊ ဂိုဏ္းဂဏဖြဲ႔ထားတဲ့ ကိုးကြယ္မႈေတြ၊ ဓေလ့ထံုးတမ္း အစဥ္အလာေတြ၊ ပုပ္သိုးေဆြးျမည့္ေနတဲ့ လက္႐ွိ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြ ဒါေတြအားလံုးကို ဆန္႔က်င္ပုန္ကန္ေတာ္လွန္ပစ္လိုက္တဲ့ အခါမွသာ ဘ၀ရဲ႕နက္႐ိႈင္းမႈ၊ ၾကြယ္၀မႈ၊ ထူးကဲတဲ့အလွအပေတြကို ေတြ႔ျမင္ခံစားႏိုင္မွာ ျဖစ္တယ္...."
လူသားတစ္ေယာက္ရဲ႕ အမွန္တရားဆိုတာကို ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က်ေတြ႔ျမင္ႏိုင္မယ္..တဲ့။ အတုခိုး-ေနာက္လိုက္ျခင္း မဟုတ္ဘဲ ကိုယ့္ဘာသာ႐ွာေဖြေတြ႔႐ွိျခင္း.... ။ ၄င္းသည္ပင္ ပညာေရး မဟုတ္ပါေလာ... ဟု ဆိုပါသည္။
"ေသခ်ာတာကေတာ့၊ သိမ္ေမြ႔နက္နဲမႈေတြ၊ ထူးကဲတဲ့ အလွအပေတြ၊ ဆင္းရဲဒုကၡေတြ၊ ေပ်ာ္႐ႊင္မႈေတြ အားလံုးပါ၀င္တဲ့ ဘ၀ရဲ႕နယ္ပယ္ၾကီးကို က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ နားလည္သေဘာေပါက္ေအာင္ အားေပးကူညီျခင္းမ်ိဳး မ႐ွိဘူး ဆိုရင္ ပညာေရးဟာ ဘာမွ အဓိပၸါယ္႐ွိမွာ မဟုတ္ဘူး..." တဲ့။
Last edited by mkn on Mon May 31, 2010 8:18 pm; edited 1 time in total
mkn- ေလ့လာသူ
- Posts : 65
Join date : 2010-05-25
Location : လူ႔ျပည္
ပညာေရး Vs ေၾကာက္႐ြံ႕ျခင္း
ပညာေရး Vs ေၾကာက္႐ြံ႕ျခင္း
"ပညာေရးရဲ႕ တစ္ကယ့္အလုပ္ဟာ သည္လို ဘ၀ျဖစ္စဥ္ၾကီးတစ္ခုလံုးကို သိျမင္နားလည္ႏိုင္တဲ့ အသိဥာဏ္မ်ိဳး ပြားမ်ားလာေအာင္ လုပ္ေပးရမွာ မဟုတ္လား..."
သည္ေနရာတြင္ 'ပညာေရး' ဆိုသည္မွာ 'သညာ - Knowledge' ကို ကိုယ္စားျပဳေျပာေနျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ 'အသိဥာဏ္' ဆိုသည္မွာ 'ပညာ - Wisdom' ၏ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းအား ရည္ညႊန္း ေျပာဆိုသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္အေနႏွင့္ နားလည္မိပါသည္။ (တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း မဟုတ္ဘဲ ျပည့္၀တဲ့ 'ပညာ - Wisdom' ဆိုတာ ဘာလဲ.. ဆိုတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ အယူအဆပိုင္းကို ေနာက္ပိုင္း အလ်ဥ္းသင့္ေသာ အျခားပို႔စ္မ်ားမွသာ ေရးသားတင္ျပပါမည္။)
ေ႐ွ႕ဆက္ပါဦးမည္။
ဘ၀ျဖစ္စဥ္ၾကီးတစ္ခုလံုးကို သိျမင္နားလည္ႏိုင္တဲ့ အသိဥာဏ္မ်ိဳး.....။ ဒါဆိုရင္ အသိဥာဏ္ဆိုတာ ဘာလဲ။
"အသိဥာဏ္ဆိုတာကိုေကာ သိၾကပါရဲ႕လား။ အသိဥာဏ္ဆိုတာ ဘယ္ဟာ ဟုတ္တယ္၊ ဘယ္ဟာ မွန္တယ္ ဆိုတာကို ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ေတြ႔ျမင္လာေအာင္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေတြးေခၚၾကံစည္ႏုိင္တဲ့ အစြမ္း ျဖစ္တယ္။ အေၾကာက္တရားကင္းကင္းနဲ႔ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ ေတြးေခၚၾကံစည္ႏိုင္တဲ့ အစြမ္း ျဖစ္တယ္...."
ကရိ႐ွနာ မူရတီ၏ အလိုအရ - ေၾကာက္႐ြံထိတ္လန္႔ေနလို႔ကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ အသိဥာဏ္ ရ႐ွိလာမွာ မဟုတ္ဘူး။ ေလာကီဆိုင္ရာ အလိုရမၼက္ပဲျဖစ္ေစ၊ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ အလိုရမၼက္ပဲျဖစ္ေစ အလိုရမၼက္မွန္သမွ် စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမႈကို ဖန္တိီးေပးပါသည္။ ေၾကာက္႐ြံ႕မႈရဲ႕ ျမစ္ဖ်ားခံရာ ျဖစ္၏။
ထို႔ေၾကာင့္ပင္၊ အလိုရမၼက္ေတြ၊ ရည္မွန္းေတာင့္တမႈေတြဟာ ႐ွင္းလင္းျပတ္သားတဲ့၊ ႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္တဲ့ အသိဥာဏ္ျပည့္၀တဲ့ စိတ္မ်ိဳး ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ အားေပးမွာ မဟုတ္ဘူး.. ဟု ဆိုပါသည္။
ထို႔ေနာက္ ပညာေရး - ေၾကာက္႐ြံ႕ျခင္း - အေၾကာက္အ႐ြံ႕ကင္းျခင္း အဆက္အစပ္ သေဘာထားအျမင္မ်ားကို ဤသို႔ ဆက္လက္ ထုတ္ေဖာ္ ထားပါသည္။
"ပညာေရးရဲ႕ တစ္ကယ့္အလုပ္ဟာ သည္လို ဘ၀ျဖစ္စဥ္ၾကီးတစ္ခုလံုးကို သိျမင္နားလည္ႏိုင္တဲ့ အသိဥာဏ္မ်ိဳး ပြားမ်ားလာေအာင္ လုပ္ေပးရမွာ မဟုတ္လား..."
သည္ေနရာတြင္ 'ပညာေရး' ဆိုသည္မွာ 'သညာ - Knowledge' ကို ကိုယ္စားျပဳေျပာေနျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ 'အသိဥာဏ္' ဆိုသည္မွာ 'ပညာ - Wisdom' ၏ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းအား ရည္ညႊန္း ေျပာဆိုသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္အေနႏွင့္ နားလည္မိပါသည္။ (တစ္စိတ္တစ္ပိုင္း မဟုတ္ဘဲ ျပည့္၀တဲ့ 'ပညာ - Wisdom' ဆိုတာ ဘာလဲ.. ဆိုတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ အယူအဆပိုင္းကို ေနာက္ပိုင္း အလ်ဥ္းသင့္ေသာ အျခားပို႔စ္မ်ားမွသာ ေရးသားတင္ျပပါမည္။)
ေ႐ွ႕ဆက္ပါဦးမည္။
ဘ၀ျဖစ္စဥ္ၾကီးတစ္ခုလံုးကို သိျမင္နားလည္ႏိုင္တဲ့ အသိဥာဏ္မ်ိဳး.....။ ဒါဆိုရင္ အသိဥာဏ္ဆိုတာ ဘာလဲ။
"အသိဥာဏ္ဆိုတာကိုေကာ သိၾကပါရဲ႕လား။ အသိဥာဏ္ဆိုတာ ဘယ္ဟာ ဟုတ္တယ္၊ ဘယ္ဟာ မွန္တယ္ ဆိုတာကို ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ေတြ႔ျမင္လာေအာင္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေတြးေခၚၾကံစည္ႏုိင္တဲ့ အစြမ္း ျဖစ္တယ္။ အေၾကာက္တရားကင္းကင္းနဲ႔ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ ေတြးေခၚၾကံစည္ႏိုင္တဲ့ အစြမ္း ျဖစ္တယ္...."
ကရိ႐ွနာ မူရတီ၏ အလိုအရ - ေၾကာက္႐ြံထိတ္လန္႔ေနလို႔ကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ အသိဥာဏ္ ရ႐ွိလာမွာ မဟုတ္ဘူး။ ေလာကီဆိုင္ရာ အလိုရမၼက္ပဲျဖစ္ေစ၊ ဘာသာေရးဆိုင္ရာ အလိုရမၼက္ပဲျဖစ္ေစ အလိုရမၼက္မွန္သမွ် စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမႈကို ဖန္တိီးေပးပါသည္။ ေၾကာက္႐ြံ႕မႈရဲ႕ ျမစ္ဖ်ားခံရာ ျဖစ္၏။
ထို႔ေၾကာင့္ပင္၊ အလိုရမၼက္ေတြ၊ ရည္မွန္းေတာင့္တမႈေတြဟာ ႐ွင္းလင္းျပတ္သားတဲ့၊ ႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္တဲ့ အသိဥာဏ္ျပည့္၀တဲ့ စိတ္မ်ိဳး ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ အားေပးမွာ မဟုတ္ဘူး.. ဟု ဆိုပါသည္။
ထို႔ေနာက္ ပညာေရး - ေၾကာက္႐ြံ႕ျခင္း - အေၾကာက္အ႐ြံ႕ကင္းျခင္း အဆက္အစပ္ သေဘာထားအျမင္မ်ားကို ဤသို႔ ဆက္လက္ ထုတ္ေဖာ္ ထားပါသည္။
mkn- ေလ့လာသူ
- Posts : 65
Join date : 2010-05-25
Location : လူ႔ျပည္
ပညာေရး - ေၾကာက္႐ြံ႕ျခင္း - အေၾကာက္အ႐ြံ႕ကင္းျခင္း အဆက္အစပ္
ပညာေရး - ေၾကာက္႐ြံ႕ျခင္း - အေၾကာက္အ႐ြံ႕ကင္းျခင္း အဆက္အစပ္
ငယ္စဥ္ကာလမွာ ေၾကာက္႐ြံ႕စိုးရိမ္စိတ္ေတြ ကင္း႐ွင္းတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ေနရဖို႔ အလြန္အေရးၾကီးပါသည္။ အသက္ၾကီးလာတာနဲ႔ အမွ် ေၾကာက္႐ြံ႕လာၾကသည္။ ေနေရးထိုင္ေရး၊ စားေသာက္ေရး၊ အလုပ္ျပဳတ္မွာ၊ ဓေလ့ထံုးတမ္းအစဥ္အလာ၊ ကိုယ့္အိမ္နီးခ်င္း၊ ကိုယ့္အိမ္ေထာင္ဖက္ေတြက ေျပာမွာဆိုမွာ၊ ေသျခင္းတရား.. အစ႐ွိသျဖင့္... လူအားလံုးဟာ ပံုစံတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ေၾကာက္႐ြံ႕ေနၾကသည္ခ်ည္း ျဖစ္ပါတယ္...ဟု ဆိုပါသည္။
ေၾကာက္႐ြံ႕မႈ႐ွိေနသမွ် အသိဥာဏ္ မ႐ွိႏိုင္ ဆိုေသာေၾကာင့္ ငယ္စဥ္ကာလမွာ ေၾကာက္႐ြံ႕မႈေတြ ကင္းေ၀းၿပီး လြတ္လပ္မႈ႐ွိတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ေနၾကရဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား...။
"သည္ေနရာမွာ လြတ္လပ္မႈဆိုတာ ကိုယ္ၾကိဳက္ရာလုပ္ႏိုင္တဲ့ လြတ္လပ္မႈမ်ိဳးကို ဆိုလိုတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ႐ွင္သန္ျခင္း ဘ၀ ျဖစ္စဥ္ၾကီး တစ္ခုလံုးကို နားလည္သေဘာေပါက္ႏိုင္တဲ့ လြတ္လပ္မႈမ်ိဳးကို ဆိုလိုျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္.." တဲ့။
"ကိုယ္က်င္လည္ေနထိုင္ရာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၊ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ့္မိဘ ဆရာသမားေတြက ေျပာဆိုညႊန္ျပတဲ့ အတိုင္း လိုက္နာက်င့္သံုးဖို႔ဆိုတာ သိပ္ကို လြယ္ကူလွပါတယ္။ သည္နည္းက ေဘးကင္းၿပီး လြယ္ကူလွတဲ့ ျဖစ္တည္နည္း တစ္နည္းပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ႐ွင္သန္ေနထိုင္နည္းေတာ့ မဟုတ္ဘူး။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အဲသည္နည္းထဲမွာ ေၾကာက္႐ြံ႕မႈတို႔၊ ယိုယြင္းပ်က္စီးမႈတို႔၊ ေသဆံုးမႈတို႔ ႐ွိေနလို႔ေပါ့။ ႐ွင္သန္စြာေနထိုင္ျခင္းဆိုတာ အမွန္တရားကို ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ႐ွာေဖြျခင္းပါ။ သည္လို ႐ွာေဖြႏိုင္ဖို႔က လြတ္လပ္မႈ ႐ွိတဲ့ အခါမွသာ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ အတြင္းအဇၹ်တၱမွာ အဆက္မျပတ္ ေတာ္လွန္ေျပာင္းလဲမႈ ႐ွိေနတဲ့ အခါမွသာ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္.." တဲ့။
သို႔ေသာ္၊ ေတာ္လွန္ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ အားေပးတာမ်ိဳးကို လူေတြက လက္ခံၾကမွာ မဟုတ္ဘူး.. ဟု သံုးသပ္ပါသည္။ ဘုရားသခင္ဆိုတာ ဘာလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္းမ်ိဳး ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ျပန္ေမးၾကည့္စမ္းပါလို႔ ဘယ္သူမွ တိုက္တြန္း ေျပာဆိုမွာ မဟုတ္သလိုပါပဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ေတာ္လွန္ေျပာင္းလဲတဲ့ အေတြးေတြဟာ အစဥ္လာ မွားယြင္းမႈအားလံုးအေပၚ အႏၱရာယ္ေပးႏိုင္လာလို႔ ျဖစ္ပါသည္.. ဟု ဆိုပါသည္။
ငယ္စဥ္ကာလမွာ ေၾကာက္႐ြံ႕စိုးရိမ္စိတ္ေတြ ကင္း႐ွင္းတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ေနရဖို႔ အလြန္အေရးၾကီးပါသည္။ အသက္ၾကီးလာတာနဲ႔ အမွ် ေၾကာက္႐ြံ႕လာၾကသည္။ ေနေရးထိုင္ေရး၊ စားေသာက္ေရး၊ အလုပ္ျပဳတ္မွာ၊ ဓေလ့ထံုးတမ္းအစဥ္အလာ၊ ကိုယ့္အိမ္နီးခ်င္း၊ ကိုယ့္အိမ္ေထာင္ဖက္ေတြက ေျပာမွာဆိုမွာ၊ ေသျခင္းတရား.. အစ႐ွိသျဖင့္... လူအားလံုးဟာ ပံုစံတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ေၾကာက္႐ြံ႕ေနၾကသည္ခ်ည္း ျဖစ္ပါတယ္...ဟု ဆိုပါသည္။
ေၾကာက္႐ြံ႕မႈ႐ွိေနသမွ် အသိဥာဏ္ မ႐ွိႏိုင္ ဆိုေသာေၾကာင့္ ငယ္စဥ္ကာလမွာ ေၾကာက္႐ြံ႕မႈေတြ ကင္းေ၀းၿပီး လြတ္လပ္မႈ႐ွိတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ေနၾကရဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလား...။
"သည္ေနရာမွာ လြတ္လပ္မႈဆိုတာ ကိုယ္ၾကိဳက္ရာလုပ္ႏိုင္တဲ့ လြတ္လပ္မႈမ်ိဳးကို ဆိုလိုတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ႐ွင္သန္ျခင္း ဘ၀ ျဖစ္စဥ္ၾကီး တစ္ခုလံုးကို နားလည္သေဘာေပါက္ႏိုင္တဲ့ လြတ္လပ္မႈမ်ိဳးကို ဆိုလိုျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္.." တဲ့။
"ကိုယ္က်င္လည္ေနထိုင္ရာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း၊ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ့္မိဘ ဆရာသမားေတြက ေျပာဆိုညႊန္ျပတဲ့ အတိုင္း လိုက္နာက်င့္သံုးဖို႔ဆိုတာ သိပ္ကို လြယ္ကူလွပါတယ္။ သည္နည္းက ေဘးကင္းၿပီး လြယ္ကူလွတဲ့ ျဖစ္တည္နည္း တစ္နည္းပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ႐ွင္သန္ေနထိုင္နည္းေတာ့ မဟုတ္ဘူး။
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ အဲသည္နည္းထဲမွာ ေၾကာက္႐ြံ႕မႈတို႔၊ ယိုယြင္းပ်က္စီးမႈတို႔၊ ေသဆံုးမႈတို႔ ႐ွိေနလို႔ေပါ့။ ႐ွင္သန္စြာေနထိုင္ျခင္းဆိုတာ အမွန္တရားကို ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ႐ွာေဖြျခင္းပါ။ သည္လို ႐ွာေဖြႏိုင္ဖို႔က လြတ္လပ္မႈ ႐ွိတဲ့ အခါမွသာ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ကိုယ့္ရဲ႕ အတြင္းအဇၹ်တၱမွာ အဆက္မျပတ္ ေတာ္လွန္ေျပာင္းလဲမႈ ႐ွိေနတဲ့ အခါမွသာ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္.." တဲ့။
သို႔ေသာ္၊ ေတာ္လွန္ေျပာင္းလဲေရးအတြက္ အားေပးတာမ်ိဳးကို လူေတြက လက္ခံၾကမွာ မဟုတ္ဘူး.. ဟု သံုးသပ္ပါသည္။ ဘုရားသခင္ဆိုတာ ဘာလဲဆိုတဲ့ ေမးခြန္းမ်ိဳး ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ျပန္ေမးၾကည့္စမ္းပါလို႔ ဘယ္သူမွ တိုက္တြန္း ေျပာဆိုမွာ မဟုတ္သလိုပါပဲ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ေတာ္လွန္ေျပာင္းလဲတဲ့ အေတြးေတြဟာ အစဥ္လာ မွားယြင္းမႈအားလံုးအေပၚ အႏၱရာယ္ေပးႏိုင္လာလို႔ ျဖစ္ပါသည္.. ဟု ဆိုပါသည္။
mkn- ေလ့လာသူ
- Posts : 65
Join date : 2010-05-25
Location : လူ႔ျပည္
ပညာေရး - အေၾကာက္အ႐ြံ႕ကင္းျခင္း အဆက္အစပ္
ပညာေရး - ေၾကာက္႐ြံ႕ျခင္း - အေၾကာက္အ႐ြံ႕ကင္းျခင္း အဆက္အစပ္
"ခင္ဗ်ားတို႔ရဲ႕ မိဘေတြနဲ႔ ပတ္၀န္းက်င္အသိုင္းအ၀ိုင္းက ခင္ဗ်ားတို႔ကို ေဘးကင္းကင္းနဲ႔ ေနထိုင္ေစခ်င္ၾကတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ကိုယ္တိုင္းလည္း ေဘးကင္းကင္းနဲ႔ပဲ ေနခ်င္ၾကတယ္။ ေဘးကင္းကင္းနဲ႔ ေနထိုင္ျခင္းဆိုတာဟာ ေယဘုယ်အားျဖင့္ သူမ်ားေနာက္ကလိုက္ၿပီး အတုခိုးေနထိုင္ျခင္းပဲ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီလုိ ေနထိုင္ျခင္းဟာ ေၾကာက္႐ြံ႕စိတ္နဲ႔ ေနထိုင္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။"
အမွန္ေတာ့၊ ပညာေရးရဲ႕ အလုပ္ဟာ အဲသည့္ ေၾကာက္႐ြံ႕မႈေတြ ကင္းေ၀းစြာနဲ႔ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ႐ွင္သန္ေနထိုင္ႏိုင္ေအာင္ ကူညီေပးဖို႔သာ ျဖစ္ပါသည္.. ဟု ဆိုပါသည္။
ထို႔ေနာက္ ေန႔တဓူ၀ လူမႈျဖစ္ရပ္မ်ား၊ အေျခအေနမ်ား ကို သံုးသပ္ဆန္းစစ္ျပပါသည္။ ခၽြတ္ၿခံဳက် ပ်က္စီးယိုယြင္းေနတဲ့ ကမၻာၾကီးဟုပင္ ထင္ျမင္ခ်က္ေပးပါသည္။
"ခင္မ်ားတို႔ မိဘေတြကလည္း လက္႐ွိ ခၽြတ္ၿခံဳက် ပ်က္စီးယိုယြင္းေနတဲ့ ကမၻာၾကီးနဲ႔ ခင္ဗ်ားတို႔ကို အံ၀င္ခြင္က် ျဖစ္ေစခ်င္ၾကတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ ကိုယ္တိုင္လည္း အံ၀င္ခြင္က် ျဖစ္ခ်င္ေနၾကတယ္။ "
ခၽြတ္ၿခံဳက် ပ်က္စီးယိုယြင္းေနတဲ့ ကမၻာၾကီးနဲ႔ အံ၀င္ခြင္က်ျဖစ္ေအာင္ပဲ တိုက္တြန္းတာကို ခံေနၾကရသည္။ အဲသည့္အတြက္ပဲ ေသးသိမ္စြာ ပညာသင္ေပးေနၾကတာ၊ ပညာသင္ယူေနၾကတာ.... တဲ့။
"ကဲ ဒါဆိုရင္ ပညာေရးရဲ႕ အလုပ္က ပ်က္စီးပုပ္သိုးေနတဲ့ လက္႐ွိ လူေနမႈစနစ္နဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြ အဆင္ေျပေအာင္ ကူညီေပးေရးပဲ ျဖစ္သလား။ ဒါမွမဟုတ္ လက္႐ွိနဲ႔ မတူ တစ္မူထူးျခားတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခု၊ ကမၻာသစ္ၾကီးတစ္ခုကို ျပဳစုဖန္တီးႏိုင္မယ့္ လြတ္လပ္မႈမ်ိဳးကို ေပးေရးပဲ ျဖစ္သလား။"
"ခင္ဗ်ားတို႔ရဲ႕ မိဘေတြနဲ႔ ပတ္၀န္းက်င္အသိုင္းအ၀ိုင္းက ခင္ဗ်ားတို႔ကို ေဘးကင္းကင္းနဲ႔ ေနထိုင္ေစခ်င္ၾကတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ကိုယ္တိုင္းလည္း ေဘးကင္းကင္းနဲ႔ပဲ ေနခ်င္ၾကတယ္။ ေဘးကင္းကင္းနဲ႔ ေနထိုင္ျခင္းဆိုတာဟာ ေယဘုယ်အားျဖင့္ သူမ်ားေနာက္ကလိုက္ၿပီး အတုခိုးေနထိုင္ျခင္းပဲ ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီလုိ ေနထိုင္ျခင္းဟာ ေၾကာက္႐ြံ႕စိတ္နဲ႔ ေနထိုင္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။"
အမွန္ေတာ့၊ ပညာေရးရဲ႕ အလုပ္ဟာ အဲသည့္ ေၾကာက္႐ြံ႕မႈေတြ ကင္းေ၀းစြာနဲ႔ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ႐ွင္သန္ေနထိုင္ႏိုင္ေအာင္ ကူညီေပးဖို႔သာ ျဖစ္ပါသည္.. ဟု ဆိုပါသည္။
ထို႔ေနာက္ ေန႔တဓူ၀ လူမႈျဖစ္ရပ္မ်ား၊ အေျခအေနမ်ား ကို သံုးသပ္ဆန္းစစ္ျပပါသည္။ ခၽြတ္ၿခံဳက် ပ်က္စီးယိုယြင္းေနတဲ့ ကမၻာၾကီးဟုပင္ ထင္ျမင္ခ်က္ေပးပါသည္။
"ခင္မ်ားတို႔ မိဘေတြကလည္း လက္႐ွိ ခၽြတ္ၿခံဳက် ပ်က္စီးယိုယြင္းေနတဲ့ ကမၻာၾကီးနဲ႔ ခင္ဗ်ားတို႔ကို အံ၀င္ခြင္က် ျဖစ္ေစခ်င္ၾကတယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ ကိုယ္တိုင္လည္း အံ၀င္ခြင္က် ျဖစ္ခ်င္ေနၾကတယ္။ "
ခၽြတ္ၿခံဳက် ပ်က္စီးယိုယြင္းေနတဲ့ ကမၻာၾကီးနဲ႔ အံ၀င္ခြင္က်ျဖစ္ေအာင္ပဲ တိုက္တြန္းတာကို ခံေနၾကရသည္။ အဲသည့္အတြက္ပဲ ေသးသိမ္စြာ ပညာသင္ေပးေနၾကတာ၊ ပညာသင္ယူေနၾကတာ.... တဲ့။
"ကဲ ဒါဆိုရင္ ပညာေရးရဲ႕ အလုပ္က ပ်က္စီးပုပ္သိုးေနတဲ့ လက္႐ွိ လူေနမႈစနစ္နဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြ အဆင္ေျပေအာင္ ကူညီေပးေရးပဲ ျဖစ္သလား။ ဒါမွမဟုတ္ လက္႐ွိနဲ႔ မတူ တစ္မူထူးျခားတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခု၊ ကမၻာသစ္ၾကီးတစ္ခုကို ျပဳစုဖန္တီးႏိုင္မယ့္ လြတ္လပ္မႈမ်ိဳးကို ေပးေရးပဲ ျဖစ္သလား။"
mkn- ေလ့လာသူ
- Posts : 65
Join date : 2010-05-25
Location : လူ႔ျပည္
----- ႐ွင္သန္စြာေနထိုင္ျခင္း အဆက္အစပ္
ပညာေရး - ေၾကာက္႐ြံ႕ျခင္း - အေၾကာက္အ႐ြံ႕ကင္းျခင္း- ႐ွင္သန္စြာေနထိုင္ျခင္း အဆက္အစပ္
"႐ွင္သန္စြာ ေနထုိင္ၿပီး၊ အမွန္တရားကို ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ႐ွာေဖြႏိုင္မယ့္၊ အသိဥာဏ္နဲ႔ ျပည့္စံုလာႏိုင္မယ့္၊ သည္ကမၻာၾကီးအတြင္း ေရလိုက္ငါးလိုက္ ေနထိုင္႐ံုေလာက္မကဘဲ သည္ကမၻာၾကီးကို ရင္ဆိုင္ၿပီး နားလည္သေဘာေပါက္လာႏိုင္မယ့္၊ ကိုယ့္အတြင္း အဇၹ်တၱမွာ နက္နက္႐ိႈင္း႐ိႈင္း ေတာ္လွန္ေျပာင္းလဲမႈေတြ ျဖစ္လာႏိုင္မယ့္ လြတ္လပ္တဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ၾကီးတစ္ခုကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ အလ်င္အျမန္ ဖန္တီးၾကပါမယ္။"
အမွန္တရားကို ႐ွာေဖြေတြ႔႐ွိမယ့္သူဟာ အစဥ္အၿမဲ ေတာ္လွန္ေျပာင္းလဲေနတဲ့သူသာ ျဖစ္သည္။ ေရလိုက္ ငါးလိုက္ အလိုက္သင့္လုပ္ေနတဲ့သူေတြ၊ ဓေလ့ထံုးတမ္းအတိုင္း လိုက္လုပ္ေနတဲ့သူေတြ မဟုတ္ဘူး.. ဟု ေျပာပါသည္။
"အၿမဲတမ္းစူးစမး္ေနတဲ့ အခါမွသာ၊ အၿမဲတမ္းေစာင့္ၾကည့္ေနမွသာ၊ အၿမဲတမ္း သင္ယူေနတဲ့အခါမွသာ အမွန္တရားကို ေတြ႔႐ွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သစၥာတရားကို ေတြ႔႐ွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေမတၱာတရားကို ေတြ႔႐ွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေၾကာက္လန္႔ စိုးရိမ္ေနရင္ေတာ့ စူးစမ္းႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ နက္နက္နဲနဲ သိျမင္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ "
ထို႔ေၾကာင့္ -
ပညာေရးရဲ႕ အလုပ္ဟာ လူသားရဲ႕ အေတြးအေခၚ၊ လူသားရဲ႕ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးနဲ႔ ေမတၱာတရားတို႔ကို ဖ်က္ဆီးေနတဲ့ "ေၾကာက္႐ြံမႈ" ကို အတြင္းအျပင္ လံုး၀ကင္းစင္သြားေအာင္ ဖယ္႐ွားပစ္ေရးပဲ ျဖစ္ပါတယ္.. တဲ့။
mkn
"႐ွင္သန္စြာ ေနထုိင္ၿပီး၊ အမွန္တရားကို ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် ႐ွာေဖြႏိုင္မယ့္၊ အသိဥာဏ္နဲ႔ ျပည့္စံုလာႏိုင္မယ့္၊ သည္ကမၻာၾကီးအတြင္း ေရလိုက္ငါးလိုက္ ေနထိုင္႐ံုေလာက္မကဘဲ သည္ကမၻာၾကီးကို ရင္ဆိုင္ၿပီး နားလည္သေဘာေပါက္လာႏိုင္မယ့္၊ ကိုယ့္အတြင္း အဇၹ်တၱမွာ နက္နက္႐ိႈင္း႐ိႈင္း ေတာ္လွန္ေျပာင္းလဲမႈေတြ ျဖစ္လာႏိုင္မယ့္ လြတ္လပ္တဲ့ ပတ္၀န္းက်င္ၾကီးတစ္ခုကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ အလ်င္အျမန္ ဖန္တီးၾကပါမယ္။"
အမွန္တရားကို ႐ွာေဖြေတြ႔႐ွိမယ့္သူဟာ အစဥ္အၿမဲ ေတာ္လွန္ေျပာင္းလဲေနတဲ့သူသာ ျဖစ္သည္။ ေရလိုက္ ငါးလိုက္ အလိုက္သင့္လုပ္ေနတဲ့သူေတြ၊ ဓေလ့ထံုးတမ္းအတိုင္း လိုက္လုပ္ေနတဲ့သူေတြ မဟုတ္ဘူး.. ဟု ေျပာပါသည္။
"အၿမဲတမ္းစူးစမး္ေနတဲ့ အခါမွသာ၊ အၿမဲတမ္းေစာင့္ၾကည့္ေနမွသာ၊ အၿမဲတမ္း သင္ယူေနတဲ့အခါမွသာ အမွန္တရားကို ေတြ႔႐ွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သစၥာတရားကို ေတြ႔႐ွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေမတၱာတရားကို ေတြ႔႐ွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေၾကာက္လန္႔ စိုးရိမ္ေနရင္ေတာ့ စူးစမ္းႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ေစာင့္ၾကည့္ေလ့လာႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ နက္နက္နဲနဲ သိျမင္ႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ "
ထို႔ေၾကာင့္ -
ပညာေရးရဲ႕ အလုပ္ဟာ လူသားရဲ႕ အေတြးအေခၚ၊ လူသားရဲ႕ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးနဲ႔ ေမတၱာတရားတို႔ကို ဖ်က္ဆီးေနတဲ့ "ေၾကာက္႐ြံမႈ" ကို အတြင္းအျပင္ လံုး၀ကင္းစင္သြားေအာင္ ဖယ္႐ွားပစ္ေရးပဲ ျဖစ္ပါတယ္.. တဲ့။
mkn
mkn- ေလ့လာသူ
- Posts : 65
Join date : 2010-05-25
Location : လူ႔ျပည္
Page 1 of 1
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum